sunnuntai 15. tammikuuta 2017

Piste iin päälle

Tarakka puhallettuna ja kiillotettuna rättilaikalla.
Joskus silloin teiniaikana haukuin kaikki jopparia pitävät mopokuskit suoraan sanoen.. no olkoon. Sitä kuitenkin 15 vuoden jälkeen näkee asioita eri valossa, ja jollain jopa häiriintyneellä tavalla tuollainen alkuperäinen kromin kiiltoinen tarakka tekee sellaisen viimeisen silauksen projektille. Tarkoituksenani ei ollut ostaa tähän projektiin tarakkaa, mutta sitten Henrille osia etsiessäni sattui eräässä romukasassa tuollainen 80-luvun versio tuosta tuotteesta lojuvan. Henrin tilatessa osat, tungettiin joppari samaan pakettiin. Tämä kromin kiiltoinen palikka oli selvästi parhaat päivänsä nähnyt, mutta mietin jätänkö sen silti tuohon kuntoon. Jotenkin se ruoste kuitenkin häiritsi silmää, joten päätin pinnoittaa osan uudelleen. Kromaukseen en jaksanut tuollaista osaa lähteä lähettelemään, joten päätin puhaltaa sen ja kiillottaa sitten niin hyväksi kuin saa ja viedä sähkösinkittäväksi. Pohjatyöt olisivat voineet olla paremmatkin, sillä ihan 100% tyytyväinen en siihen ole. Ruosteeton se kuitenkin on, joten tällä mennään.



Pikkufiilauksista on sanottava sen verran että foorumeilla käytävän entisöinti ja ruuvidebatin seurauksena olen vaihdellut vielä jälkikäteen joitakin ruuveja kilopulteista Japanin standerdin vastaaviin, mitä Suzuki on tehtaalla käyttänyt. Ajattelin ettei se pultin kanta ole niin justiinsa, mutta mitä enemmän niitä kattelee, sen enemmän ne alkaa häiritsemään. Helppoa tässä on kuitenkin se, että ne voi vaan ruuvata auki ja vaihtaa, eikä koko mopa tarvia lähteä tekemään uudelleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti