sunnuntai 29. tammikuuta 2017

Vihreämpi suunta

Keulaan vaihdetut suojat ja lampunkorvat olivat mattamustiksi maalattuja. Osat pitäisi aina olla ns. korinväriset, eli samaa sävyä kuin tankissa.
ET-Paintworks, eli tuttavallisemmin Esa Tala, otti hoitaakseen Hondan maalaushommat koskien värillisiä osia. Esan maalaukset ovat melkoisen paljon monimutkaisempiä yleensä, kuin nämä entisöintikohteet, ja mies onkin erikoistunut kynäruiskutöihin. Esan työlistalle siis tuli tankin maalaus musta/valkoisine grafiikoineen, sekä sivuposket ja keulan suojapalat.



Koska pyörän kasaaminen vaatii keulan suojien ja lampunkorvien asentamisen etuhaarukan yhteydessä, oli ne maalattava ensimmäisenä. Maalin saatavuus oli hieman haastavaa, ja alkuperäistä candy Bocchus olivea ei löytynyt Suomesta. Siispä Esa kaivoi lähimmän mahdollisen metallihohtovärin yhdessä Seinäjoen Autoartan väen kanssa. Sävy on hyvin lähellä alkuperäistä, mutta se on huomattavasti helpompi korjausmaalata kuin candy, jos jatkossa tulee tarvetta moiselle.

Valon kanssa metallihohto herää eloon.

Hämärässä väri taittaa melkeinpä mustaan.
Lampun korvat vaativat hieman oikomista ennen kuin kiikutin ne Esalle, vaikka ne oli jo kertaalleen vaihdettu kolarissa vääntyneiden tilalle. Esa teki tarvittavat pohjatyöt jonka jälkeen ruiskutti hyvän kerroksen harmaata hiontaväriä. Vesihionnan jälkeen päälle ruiskutettiin vihreä metalliväri ja muutama kierros kirkasta lakkaa.



Huippusiistit osat oli mukava asentaa iskareiden kanssa paikalleen pyörään. Iskarit purettiin ennen asennusta ja putsattiin sekä vaihdettiin öljyt. Alaputket lakattiin uudelleen.


Nyt kun keula oli nipussa oli mukava kasata lamppua ja mittareita paikalleen. Samalla T-kappaleet saatiin kiristettyä ja vedettyä johdot lampun sisään.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti