|
Varaosakahvoissakin oli sanottavaa. Kuten kuvasta näkyy on suojasukan välissä katkennut johto. |
Pyörän sarvissa olevat kahvat olivat melkoisen rottaisessa kunnossa. Johtoja oli poikki ja katkaisimien nappeja puuttui. Koska napeilla oli melkoinen pyyntihinta maailmalla, päätin hankkia kokonaan toiset kahvat kunnostettavaksi.
|
Kahvat on olmeisesti anodisoitu mustaksi, sillä pinnoitus on kulunut oudon harmaaksi. |
Kouvolasta löytyikin ihan asialliset käytetyt kahvat joissa kaikki napit olivat paikallaan. Pintapuoli oli näissäkin kulunut ja myös johtoja oli katkennut. Purin kahvat, ja tutkin ensin viat. Pääasiassa osat saisi kunnostettua johtojen uusimisella ja puhdistuksella.
|
Tuore maali pinnassa ja päällä mattalakka. Lakka on ruiskutusvaiheessa vielä täysin kiiltävää. |
Puretut kahvarungot hioin kevyesti karhuntassulla, ja maalasin uudelleen. Maalina totuttuun tapaan Mastonin 121 ja päälle ruiskulla 50% mattausaineella olevaa lakkaa. Kaiverettujen kirjainten pohjalle pensselöin hieman kovetteella terästettyä One shotin punaista ja pyyhin ylimenneet maalit rasvanpoistolla ja paperilla pois.
|
Maalin kuivuttua oli aika sutia kirjainten pohjat alkuperäis tyyliin punaiseksi. |
Johdotukset korjasin pääosin lyhentämällä johtoja muutaman millin ja kuorimalla ne uudelleen sekä tinaamalla uudelleen paikalleen. Myös johtojen suojasukat jotka olivat murtuneet kuorin pois kauttaaltaan, ja laitoin uudet tilalle.
|
Asennusta helpottamaan vedin vanhojen johtojen mukana johdotpätkät sarvien läpi. Johtojen avulla uuden johdot saa taas helpommin paikalleen. |
Ennen alkuperäisten kahvojen irroitusta sarvista kiinnitin niiden johtoihin pätkät tavallista sähköjohtoa ja vedin ne sarven läpi. Näin ollen sain valmiit vetolangat joilla saisin vedettyä uusien kahvojen johdotukset jälleen sarvien päistä keskellä olevan aukon läpi. Kunnostuksen yhteydessä vaihdoin sarviin uudet gripit, jotka ovat alkuperäisiä Honda osia. Liimasin ne paikalleen kontaktiliimalla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti